Termeni și Condiții
Bun venit pe leuauto.ro! Accesând și utilizând acest site, acceptați implicit termenii și condițiile prezentate în continuare. Acestea stabilesc regulile de utilizare a site-ului și definesc relația dintre LeuAuto și dumneavoastră, în calitate de utilizator. Vă rugăm să citiți cu atenție acest document; dacă nu sunteți de acord cu termenii și condițiile stipulate, vă rugăm să nu utilizați site-ul nostru.
1. Definiții și Termeni
Pentru o înțelegere clară a termenilor utilizați în prezentul document, vă rugăm să consultați următoarele definiții:
Site – magazinul online găzduit la domeniul leuauto.ro și subdomeniile acestuia.
LeuAuto – este denumirea comerciala a societății SC Pelinii Events SRL, persoană juridică română.
Vânzător – compania SC Pelinii Events SRL, cu sediul în Ilfov, Bragadiru, având număr de ordine în Registrul Comerțului J23/1265/2020, cod unic de înregistrare 42398409, care administrează și operează Site-ul leuauto.ro.
Client/Cumpărător – persoană fizică majoră (care are vârsta peste 18 ani), sau persoană juridică care accesează Site-ul, își creează un Cont și efectuează o Comandă, care beneficiază sau obține acces la Conținut, indiferent de canalul de comunicare (electronic, telefonic etc.) pus la dispoziție de LeuAuto sau conform unui acord de utilizare existent între LeuAuto și Utilizator, având acces exclusiv prin intermediul unui Cont.
Utilizator – orice persoană fizică majoră (care are vârsta peste 18 ani), sau persoană juridică înregistrată pe Site, care, în momentul finalizării procesului de creare a Contului, a acceptat explicit clauzele speciale stipulate în secțiunea Termeni și Condiții, care vizitează și navighează pe Site-ul leuauto.ro.
Cont – spațiul personal securizat de pe site, accesibil prin intermediul unei adrese de e-mail și a unei parole, care permite Cumpărătorului să plaseze comenzi, să gestioneze informațiile personale, să transmită Comenzi și să acceseze istoricul (comenzi, facturi fiscale, garaj etc.). În plus, Contul reunește toate informațiile despre Client/Cumpărător. Utilizatorul este responsabil de asigurarea corectitudinii, completitudinii și actualizării datelor furnizate la înregistrare. În cadrul Site-ului, fie o persoană fizică, fie o persoană juridică poate crea un singur Cont.
Coșul meu – secțiune din Cont care permite Cumpărătorului/Utilizatorului să adauge Bunuri sau Servicii pe care intenționează să le achiziționeze, fie imediat, fie la un moment ulterior. În cazul în care aceste Bunuri sau Servicii nu sunt achiziționate imediat prin efectuarea Comenzii, Cumpărătorul/Utilizatorul beneficiază de serviciul de urmărire oferit de Vânzător, primind Comunicații Comerciale referitoare la actualizările și disponibilitatea acestora.
Comandă – solicitarea (document electronic ce intervine ca formă de comunicare între Vânzător și Cumpărător), transmisă de un Cumpărător către Vânzător prin intermediul Site-ului, prin care acesta își exprimă intenția de a achiziționa Bunuri și Servicii de pe Site.
Contract – acordul la distanță încheiat între Vânzător și Cumpărător, fără prezența fizică simultană a acestora, valabil odată cu confirmarea comenzii de către Vânzător.
Conținut – se referă la:
- ansamblul informațiilor prezentate pe Site, accesibile și vizualizabile prin intermediul dispozitivelor electronice;
- mesajele electronice transmise Cumpărătorilor de către Vânzător, indiferent de mijlocul de comunicare utilizat;
- orice informație furnizată Cumpărătorului de către angajații sau colaboratorii Vânzătorului, conform datelor de contact indicate de acesta;
- date referitoare la Bunurile și/sau Serviciile oferite de Vânzător și prețurile acestora, valabile într-un anumit interval de timp;
- informații privind Bunurile și/sau Serviciile și prețurile practicate de terți cu care Vânzătorul are relații de parteneriat, aplicabile într-o anumită perioadă.
Bunuri și Servicii – desemnează orice produs sau serviciu prezentat pe Site, inclusiv, dar fără a se limita la, piese și accesorii auto, inclusiv cele incluse în Comandă, care urmează să fie livrate de către Vânzător către Cumpărător în baza Contractului convenit.
Specificații – reprezintă ansamblul detaliilor tehnice și descriptive ale Bunurilor și Serviciilor, conform informațiilor furnizate în prezentarea acestora pe Site.
Review – o evaluare scrisă de către un Cumpărător al unui Bun sau Serviciu, redactată pe baza experienței personale, care detaliază calitatea, funcționalitatea și conformitatea produsului sau serviciului cu specificațiile furnizate de producător.
Rating – un sistem de evaluare utilizat de Cumpărători pentru a indica nivelul de satisfacție față de un Bun sau Serviciu, exprimat printr-o scală de la o stea (foarte nesatisfăcător) la zece stele (excelent). Rating-ul însoțește de obicei un Review și oferă o reprezentare vizuală a opiniei evaluatorului.
Comunicări Comerciale – orice mesaj transmis (precum: e-mail, SMS, apel telefonic, notificări push pe dispozitive mobile sau web) care conține informații generale și tematice, detalii despre produse similare sau complementare celor achiziționate, oferte sau promoții ale LeuAuto, informații referitoare la Bunuri și Servicii adăugate în secțiunile 'Cont/Coșul meu' sau 'Cont/Favorite', precum și alte comunicări comerciale, cum ar fi cercetări de piață și sondaje de opinie.
Favorite – secțiune integrată în Cont, ce oferă Cumpărătorului/Utilizatorului posibilitatea de a întocmi și urmări lista cu Bunuri și Servicii pe care dorește să le achiziționeze ulterior. Acest serviciu, furnizat de Vânzător, se realizează prin transmiterea de Comunicații Comerciale care informează despre modificările și disponibilitatea Bunurilor și Serviciilor respective. Din această secțiune, elementele pot fi ulterior șterse sau transferate în 'Coșul meu'.
Tranzacție – operațiunea financiară care implică încasarea sau rambursarea unei sume de bani rezultate din vânzarea unui Bun și/sau Serviciu de către LeuAuto către Cumpărător, realizată prin intermediul serviciilor procesatorului de plăți agreat de Vânzător, indiferent de metoda de livrare.
Taxă de timbru verde – valoarea exprimată în lei, achitată de Vânzător către o entitate autorizată pentru preluarea, transportul și reciclarea deșeurilor provenite din echipamente electrice și electronice, conform legislației în vigoare.
PR (Preț Recomandat de Furnizor/Producător) – este prețul de revânzare sugerat pentru un Bun, comunicat de producător direct sau prin intermediul distribuitorilor ori furnizorilor. Vânzătorul determină independent Prețul de Vânzare, în funcție de strategia sa comercială. Această informație are rol consultativ, asistând Cumpărătorul/Clientul/Utilizatorul în alegerea produsului dorit. Cumpărătorul/Clientul/Utilizatorul recunoaște că prezentarea discretă a acestei informații nu generează ambiguitate și că, pentru decizia de achiziție, trebuie să ia în considerare doar Prețul de Vânzare indicat de Vânzător pentru Bunul respectiv.
Preț Tăiat – indică prețul de referință, reprezentând cel mai mic preț la care Vânzătorul a comercializat Bunul în perioada de 30 de zile înainte de aplicarea reducerii, în conformitate cu legislația aplicabilă. În situația reducerilor progresive, acest preț poate fi menținut, respectând dispozițiile legale. Prețul Tăiat este aplicabil în limita stocului disponibil pentru Bunul sau Serviciul respectiv.
Preț de Vânzare – reprezintă suma solicitată de către Vânzător de la Cumpărător/Client/Utilizator pentru un Bun sau Serviciu, afișată pe Site în pagina dedicată produsului. Vânzatorul poate evidenția diferența dintre Prețul de Vânzare și Prețul Recomandat de Furnizor/Producător (PR) sau poate arăta reducerea procentuală sau valorică aplicată. Acest preț este valabil în limita stocului disponibil.
Sistem de recomandare – se referă la tehnologia implementată de LeuAuto pentru a oferi utilizatorilor sugestii personalizate și pentru a organiza informațiile afișate pe site. Acesta include procese de ierarhizare și prioritizare a Bunurilor și Serviciilor, realizate prin algoritmi, atât în mod implicit, cât și în urma căutărilor efectuate de utilizatori.
Cerere de ofertă – solicitarea Cumpărătorului/Clientului/Utilizatorului, prin intermediul formularului disponibil pe Site, pentru produse neprezentate pe Site. Produsele comandate astfel nu pot fi returnate.
2. Acte Contractuale
- Prin plasarea unei Comenzi pe Site, Cumpărătorul își exprimă acordul față de modalitatea de comunicare aleasă de Vânzător pentru desfășurarea activităților sale comerciale, fie că este vorba de telefon sau e-mail.
- Notificarea primită de Cumpărător după efectuarea Comenzii are rolul de a-l informa și nu constituie o acceptare a Comenzii. Această notificare poate fi transmisă electronic (prin e-mail) sau telefonic.
- Pentru motive justificate, Vânzătorul își rezervă dreptul de a modifica cantitatea Bunurilor și/sau Serviciilor din Comandă. În cazul în care se modifică cantitatea acestora, Vânzătorul va informa Cumpărătorul la adresa de e-mail sau la numărul de telefon furnizate la plasarea Comenzii și va returna suma achitată.
- Contractul se consideră încheiat între Vânzător și Cumpărător în momentul în care Cumpărătorul primește de la Vânzător, prin poșta electronică și/sau SMS, notificarea de expediere a Comenzii.
- Pentru Cererile de ofertă, prețurile și rezervările Bunurilor și/sau Serviciilor sunt valabile timp de 24 (douăzeci și patru) de ore de la primirea e-mail-ului, cu oferta, de către Cumpărător.
- Termeni, Condițiile și informațiile puse la dispoziție de Vânzător pe Site vor constitui baza Contractului, completate de certificatul de garanție emis de Vânzător sau de furnizorul acestuia pentru Bunurile achiziționate.
3. Politica de vânzare online
- Comunicarea cu LeuAuto se poate realiza prin interacțiunea directă, sau prin intermediul adreselor menționate în secțiunea "Contact" de pe Site. LeuAuto își rezervă dreptul de a gestiona informațiile primite fără a fi obligat să ofere justificări
- În cazul unui trafic neobișnuit de mare provenind dintr-o rețea de internet, LeuAuto își rezervă dreptul de a solicita Utilizatorilor/Cumpărătorilor introducerea manuală a codurilor de validare de tip captcha, pentru a proteja informațiile de pe Site.
- LeuAuto poate publica pe Site informații despre Bunuri și/sau Servicii și/sau promoții oferite de către acesta, pentru o perioadă determinată sau în limita stocului disponibil.
- Toate tarifele aferente Bunurilor și/sau Serviciilor prezentate pe Site sunt exprimate în lei (RON) și includ TVA.
- Conform legislației în vigoare, prețul Bunurilor electronice afișat pe Site include Taxa de timbru verde. Pentru detalii privind suma exactă adăugată la prețul Bunului, Utilizatorul/Cumpărătorul va contacta Departamentul de Relații cu Clienții LeuAuto.
- În cazul plăților online, LeuAuto nu este responsabil pentru costurile suplimentare suportate de Cumpărător, inclusiv, dar fără a se limita la comisioane de conversie valutară aplicate de către banca emitentă a cardului, în cazul în care moneda de emitere diferă de RON. Responsabilitatea pentru aceste costuri revine exclusiv Cumpărătorului.
- Toate informațiile utilizate pentru descrierea Bunurilor și/sau Serviciilor disponibile pe Site (imagini statice/dinamice/prezentări multimedia etc.) nu constituie o obligație contractuală din partea LeuAuto, fiind prezentate exclusiv în scop informativ.
- La 14 (paisprezece) zile după achiziționarea unui Bun sau Serviciu, Cumpărătorului i se va solicita să completeze un Review referitor la produsul sau serviciul achiziționat. Solicitarea va fi trimisă la adresa de e-mail asociată Contului. Astfel, Cumpărătorul contribuie la informarea altor Utilizatori/Clienți/Cumpărători și sprijină dezvoltarea continuă a Serviciilor oferite.
4. Utilizarea Site-ului și Măsuri Corective
- Accesul la Site și efectuarea de Comenzi sunt permise oricărui Utilizator/Cumparator care utilizează Site-ul în conformitate cu prezentul document și reglementările aplicabile.
- Utilizarea abuzivă a Site-ului sau pentru scopuri neautorizate de LeuAuto este interzisă. LeuAuto nu va fi responsabil pentru nicio pagubă cauzată
de o utilizare neautorizată. Sunt interzise, în mod particular, următoarele acțiuni:
a) Realizarea de Comenzi în scopuri nelegitime sau frauduloase;
b) Crearea de multiple Conturi de către aceeași persoană fizică sau juridică;
c) Nerespectarea obligațiilor de plată sau a altor obligații față de Vânzători sau LeuAuto;
d) Furnizarea de informații false, inexacte sau neactualizate la crearea Contului, inclusiv utilizarea unei identități false prin orice mijloace;
e) Utilizarea Site-ului pentru orice scop ilegal sau neautorizat, sau implicarea în activități care încalcă prezentul document și care ar putea prejudicia LeuAuto, alți Utilizatori/Cumpărători, Vânzători sau terți;
f) Întreprinderea de acțiuni care pot dăuna intereselor LeuAuto, direct sau indirect, inclusiv prin formularea de declarații defăimătoare la adresa LeuAuto, angajaților, reprezentanților sau partenerilor săi;
g) Publicarea de conținut care promovează sau incită la terorism, rasism, xenofobie, homofobie, sexism, discursuri instigatoare la ură, discriminare, trafic de persoane, crimă organizată, organizații ilegale, autovătămare, suicid, tortură, cruzime față de animale sau orice alt conținut ilegal;
h) Testarea sau scanarea vulnerabilității sistemelor Site-ului fără autorizare;
i) Nerespectarea confidențialității detaliilor de conectare la Cont;
j) Întreprinderea de acțiuni ilegale, imorale sau care încalcă reglementările aplicabile;
k) Utilizarea de instrumente software externe care pot perturba funcționarea normală a Site-ului;
l) Intervenția în funcționarea serverelor de găzduire sau a Site-ului prin orice mijloace;
m) Cesionarea, copierea, decompilarea sau încercarea de a descoperi codul sursă al Site-ului sau al conținutului acestuia;
n) Utilizarea de roboți, algoritmi sau alte mijloace automatizate pentru a extrage date din Site.
- În cazul nerespectării prezentului document sau a reglementărilor legale, LeuAuto își rezervă dreptul de a aplica măsuri corective, precum:
a) Suspendarea posibilității de a posta Recenzii/Comentarii/Întrebări în secțiunile dedicate;
b) Suspendarea sau închiderea Contului sau restricționarea accesului la Site sau la anumite funcționalități;
c) Restricționarea accesului la anumite modalități de plată;
d) Suspendarea vizibilității sau ștergerea Recenziilor sau altor informații publicate;
e) Limitarea sau suspendarea accesului Utilizatorului/Cumpărătorului la efectuarea de Comenzi.
- Pentru detectarea încălcărilor, LeuAuto poate utiliza software sau tehnologie automată, precum și verificări manuale. Decizia privind încălcarea și/sau aplicarea măsurilor corective este luată de o persoană.
- LeuAuto poate suspenda prelucrarea sesizărilor sau reclamațiilor transmise prin Site în cazul în care acestea sunt frecvente și evident nefondate sau excesive.
- Exemplele furnizate de LeuAuto în prezentul document, inclusiv referitoare la tipurile de acțiuni interzise sau măsuri corective, au caracter pur exemplificativ. Măsurile corective pot varia în funcție de situație.
- Măsurile corective vor fi comunicate persoanei afectate înainte de aplicare. În situații excepționale, LeuAuto poate aplica măsuri corective fără notificare prealabilă, informând ulterior persoana afectată.
- Măsurile corective vor fi proporționale și vor ține cont de interesele persoanelor implicate, de frecvența și gravitatea încălcărilor, precum și de intenția persoanei care a comis încălcarea.
- Persoana afectată se poate adresa Departamentului de Relații cu Clienții al LeuAuto prin e-mail pentru a fi informată cu privire la motivele aplicării măsurilor menționate.
5. Cesionarea și Subcontractarea
- LeuAuto își rezervă dreptul de a cesiona, în tot sau în parte, drepturile și obligațiile sale rezultate din prezentul contract către terți, cu informarea prealabilă a Clientului/Cumpărătorului. În cazul în care cesiunea implică transferul obligațiilor de plată ale Clientului/Cumpărătorului către un terț, aceasta va fi valabilă numai cu acordul prealabil al Clientului/Cumpărătorului.
- LeuAuto poate subcontracta furnizarea anumitor servicii necesare executării contractului către terți, cu informarea prealabilă a Clientului/Cumpărătorului. LeuAuto va rămâne responsabil pentru îndeplinirea tuturor obligațiilor contractuale, chiar dacă anumite servicii sunt subcontractate.
- Indiferent de cesionare sau subcontractare, LeuAuto va rămâne responsabil pentru executarea corectă și la timp a obligațiilor sale contractuale față de Clientul/Cumpărătorul.
6. Drepturile de Proprietate Intelectuală și Industrială
- Întregul Conținut al Site-ului, definit în preambul, incluzând fără limitare logo-uri, reprezentări grafice, simboluri comerciale, imagini statice și dinamice, texte și materiale multimedia, reprezintă proprietatea exclusivă a LeuAuto, care deține toate drepturile aferente, obținute direct sau indirect, prin licențe de utilizare sau publicare.
- Clientul/Cumpărătorul/Utilizatorul nu are permisiunea de a copia, distribui, publica, transfera către terți, modifica sau altera Conținutul, de a-l utiliza în alte contexte decât cele originale intenționate de LeuAuto, de a-l include în afara Site-ului, de a elimina marcajele de drepturi de autor, sau de a participa la transferul, vânzarea sau distribuția de materiale derivate, fără acordul scris și explicit al LeuAuto.
- Orice Conținut accesat prin orice mijloc de către Client/Cumpărător/Utilizator este supus prezentului document, în absența unui acord de utilizare specific și valid între LeuAuto și acesta, și nu implică nicio garanție din partea LeuAuto cu privire la acel Conținut.
- Clientul/Cumpărătorul/Utilizatorul poate copia, transfera și utiliza Conținutul exclusiv în scopuri personale și necomerciale, cu condiția respectării prevederilor prezentului document.
- În cazul în care LeuAuto acordă dreptul de utilizare a Conținutului printr-un acord specific, dreptul se limitează la Conținutul și perioada definite în acord, fără a constitui un angajament contractual pentru terți.
- Nicio informație transmisă prin orice mijloc nu constituie o obligație contractuală din partea LeuAuto sau a reprezentanților săi, cu excepția cazurilor specificate în contracte scrise.
- Orice utilizare a Conținutului în alte scopuri decât cele permise expres prin prezentul document sau prin acordul de utilizare specific este strict interzisă.
7. Procedura de Comandă
- Clientul/Cumpărătorul are posibilitatea de a efectua comenzi pe Site prin adăugarea în coșul de cumpărături a Bunurilor și/sau Serviciilor dorite, urmând să finalizeze comanda prin efectuarea plății utilizând una dintre modalitățile indicate expres. Simpla adăugare a unui Bun și/sau Serviciu în coșul de cumpărături nu garantează disponibilitatea acestuia pentru achiziție; produsele și serviciile sunt disponibile în limita stocului existent. Finalizarea comenzii este esențială pentru înregistrarea acesteia și rezervarea produselor/serviciilor selectate.
- Prin finalizarea comenzii, Cumpărătorul confirmă că toate datele furnizate, necesare procesului de achiziție, sunt corecte, complete și actuale la momentul plasării comenzii.
- În urma finalizării comenzii, Cumpărătorul acceptă că Vânzătorul îl poate contacta prin orice mijloc disponibil și agreat de Vânzător, în situațiile în care este necesară clarificarea unor aspecte legate de comandă.
- Vânzătorul își rezervă dreptul de a anula comanda efectuată de Cumpărător, după o notificare prealabilă adresată acestuia, fără obligații
ulterioare între părți și fără ca vreo parte să poată pretinde daune-interese, în următoarele cazuri:
a) Neacceptarea tranzacției de către banca emitentă a cardului Cumpărătorului, în cazul plății online;
b) Invalidarea tranzacției de către procesatorul de carduri agreat de LeuAuto, în cazul plății online;
c) Furnizarea de către Client/Cumpărător a unor date incomplete și/sau incorecte pe Site.
- Cumpărătorul persoană fizică are dreptul de a se retrage din contract, respectiv de a returna un Bun sau de a renunța la un Serviciu,
în termen de 14 zile calendaristice, fără a invoca vreun motiv și fără a suporta alte costuri decât cele de livrare. Conform OUG nr. 34/2014,
perioada de returnare expiră în termen de 14 zile de la:
a) Data la care Cumpărătorul intră în posesia fizică a ultimului Bun, în cazul în care a comandat produse multiple printr-o singură comandă, livrate separat;
b) Data la care Cumpărătorul intră în posesia fizică a ultimului Bun sau a ultimei piese, în cazul livrării unui produs compus din mai multe loturi sau piese.
Pentru achizițiile efectuate de persoane juridice, vă rugăm să consultați politica de retur a LeuAuto pentru a verifica aplicabilitatea condițiilor de returnare. - În cazul în care Cumpărătorul decide să se retragă din contract, acesta poate completa online formularul de retur disponibil pe Site, în pagina de "Detalii comanda" din cadrul secțiunii "Comenzile mele" din "Contul meu".
- Dacă Cumpărătorul persoană fizică solicită retragerea din contract în termenul legal, acesta trebuie să returneze și eventualele cadouri
care au însoțit produsul respectiv. În cazul în care comanda a fost achitată, Vânzătorul va rambursa suma în maximum 14 zile de la data
informării de către Cumpărător asupra deciziei de retragere. Rambursarea se va efectua după cum urmează:
a) Pentru comenzile achitate cu card bancar: prin restituire în contul din care a fost efectuată plata sau prin generarea unui voucher cu valoarea produsului returnat;
b) Pentru comenzile achitate prin transfer bancar: prin virament bancar sau prin generarea unui voucher cu valoarea produsului returnat;
c) Pentru comenzile achitate ramburs: prin restituirea contravalorii produsului în contul bancar furnizat de client sau prin generarea unui voucher cu valoarea produsului returnat;
d) Pentru comenzile achitate prin credit de consum: prin anularea sau recalcularea contractului de rate.
- Vânzătorul poate amâna rambursarea sumei până la primirea Bunurilor returnate.
- În situația în care Bunul este returnat într-o stare care nu permite revânzarea acestuia ca nou (de exemplu, ambalaj deschis, accesorii lipsă, produs deteriorat), Vânzătorul își rezervă dreptul de a solicita o taxă pentru readucerea Bunului la starea inițială sau pentru a acoperi diferența de preț rezultată din vânzarea produsului ca resigilat. Alternativ, la solicitarea Cumpărătorului, Bunul poate fi reexpediat, costurile de livrare fiind suportate de către Cumpărător. Pentru detalii suplimentare privind returnarea produselor, vă rugăm să consultați secțiunea Transport și Retur disponibilă pe Site.
- În contextul vânzărilor la distanță, unde Cumpărătorul nu are posibilitatea de a verifica Bunurile înainte de încheierea contractului, legislația română și europeană garantează dreptul acestuia de a se retrage din contract. Acest drept permite Cumpărătorului să testeze și să verifice Bunurile în măsura necesară pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare ale acestora.
- Manipularea și inspectarea Bunurilor trebuie realizate similar modului în care ar fi permis într-un magazin fizic. Este important de menționat că Cumpărătorul este responsabil pentru orice diminuare a valorii Bunurilor care rezultă din manipulări ce depășesc ceea ce este necesar pentru stabilirea naturii, caracteristicilor și funcționării acestora.
- În cazul în care Cumpărătorul își exercită dreptul de retragere după ce a utilizat Bunurile într-o măsură ce depășește limita necesară stabilirii naturii, caracteristicilor și funcționării acestora, acesta va fi responsabil pentru eventuala diminuare a valorii Bunurilor.
- Accesoriile (manuale de utilizare, CD-uri, cabluri etc.) aflate în cutia Bunului, precum și ambalajul original, fac parte integrantă din Bun. Pentru a facilita procesul de returnare, recomandăm Cumpărătorului să returneze Bunul în ambalajul original, nedeteriorat, protejat prin înfoliere cu folie stretch sau ambalat în cutie de carton (fără etichete lipite, tăieturi sau rupturi), și să includă toate accesoriile acestuia.
- Bunurile returnate care prezintă urme de uzură (pete, zgârieturi, îndoituri, fisuri, lovituri etc.) vor fi acceptate pentru retur doar după ce au fost aduse la conformitate, ceea ce implică costuri de igienizare, cosmetizare, reparare, înlocuire a pieselor deteriorate și readucere la o formă comercială adecvată pentru vânzare ca produs recondiționat sau resigilat. Valoarea finală a Bunului va fi stabilită în funcție de costurile de recondiționare și de diferența dintre prețul inițial și valoarea de revânzare a produsului folosit.
- Orice diminuare a valorii Bunurilor, rezultată din manipulări ce depășesc cele necesare pentru stabilirea naturii, caracteristicilor și funcționării acestora, este responsabilitatea Cumpărătorului. Pentru claritate, din prețul total al Bunului returnat, Vânzătorul va reține o sumă reprezentând diminuarea valorii Bunului. Contravaloarea acestei taxe de diminuare va fi comunicată Cumpărătorului după recepționarea Bunurilor returnate.
- În situația în care un Bun și/sau Serviciu comandat de Cumpărător nu poate fi livrat de către Vânzător, acesta va informa Cumpărătorul și va returna contravaloarea Bunului și/sau Serviciului în contul Cumpărătorului, în termen de maxim 7 zile de la data la care Vânzătorul a luat la cunoștință despre imposibilitatea livrării sau de la data la care Cumpărătorul și-a exprimat intenția de a rezilia Contractul.
- Disponibilitatea unui Bun va fi afișată pe Site după cum urmează:
a) „în stoc” – Bunul este disponibil în stocul LeuAuto sau poate fi ridicat imediat de la un furnizor.
b) „la comandă” – Bunul nu este disponibil în stocul LeuAuto și nu avem informații despre disponibilitatea acestuia în stocul furnizorului. Dacă înregistrezi o comandă pentru un astfel de Bun, un consultant de vânzări te va contacta pentru a-ți comunica situația.
c) „stoc epuizat” – Bunul nu mai este disponibil în stocul LeuAuto.
d) „momentan indisponibil” – momentan nu putem procura Bunul deoarece nu se găsește în stocul furnizorului.
e) „produsul nu mai face parte din oferta noastră” – nu mai putem procura Bunul de la furnizor/producător.
8. Bunuri și Servicii Exceptate de la Dreptul de Retragere
- Bunurile confecționate după specificațiile transmise de Cumpărător sau personalizate în mod clar, conform cerințelor acestuia, nu pot fi returnate.
- Bunurile care, prin natura lor, prezintă un risc de deteriorare rapidă sau au un termen de valabilitate scurt sunt exceptate de la posibilitatea returnării.
- Bunurile care sunt sigilate și care, odată desigilate de Cumpărător, nu mai pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau igienă.
- Contractele de prestări de servicii, după prestarea completă a acestora, dacă executarea a început cu acordul expres al Cumpărătorului și acesta a confirmat că a luat cunoștință de faptul că își va pierde dreptul de retragere după finalizarea prestării.
- Conținutul digital care nu este livrat pe un suport material, dacă furnizarea a început cu acordul expres al Cumpărătorului și după ce acesta a confirmat că își va pierde dreptul la retragere.
- Înregistrările audio, video și programele informatice sigilate, care au fost desigilate de către Cumpărător după livrare, nu sunt eligibile pentru returnare.
- Bunurile care, după livrare, sunt inseparabil amestecate cu alte elemente, conform naturii lor, și care nu mai pot fi identificate sau separate individual.
- Bunurile și serviciile al căror preț depinde de fluctuațiile de pe piața financiară, pe care Vânzătorul nu le poate controla și care pot avea loc pe parcursul perioadei de retragere.
- Returnarea ziarelor, periodicelor și revistelor este exclusă, cu excepția contractelor de abonament pentru astfel de publicații.
- Contractele încheiate la solicitarea expresă a Cumpărătorului pentru prestarea unor lucrări urgente de reparație sau întreținere nu pot fi anulate după executare. Dacă, în timpul acestor lucrări, Vânzătorul oferă servicii suplimentare sau livrează alte Bunuri decât cele necesare pentru reparații, dreptul de retragere rămâne aplicabil doar acestor servicii sau Bunuri suplimentare.
- Produsele provenind de la furnizori externi unici, care sunt comandate special la solicitarea Cumpărătorului și nu fac parte din oferta standard a LeuAuto, nu pot fi returnate sau schimbate.
- Produsele marcate explicit cu mențiunea "Atenție! Acest produs nu se poate returna" sunt exceptate de la dreptul de retragere, conform legislației în vigoare. Aceste produse, precum piese originale specifice sau uleiuri cu specificații clare, nu necesită comparație sau testare suplimentară pentru a le determina natura și caracteristicile. Deoarece nu există echivalente sau alternative similare, riscul de a alege un produs nepotrivit este minim. Astfel, returnarea acestor produse nu este permisă, având în vedere natura lor specifică și claritatea specificațiilor furnizate.
9. Confidențialitatea Informațiilor
- LeuAuto se angajează să păstreze confidențialitatea tuturor informațiilor de orice natură furnizate de dumneavoastră. Dezvăluirea acestor informații se va realiza doar în conformitate cu prevederile prezentului document și în limitele impuse de legislația aplicabilă.
- Prin transmiterea de informații sau materiale prin intermediul acestui Site, acordați LeuAuto un drept nelimitat și irevocabil de a utiliza, reproduce, afișa, modifica, transmite și distribui aceste materiale sau informații. De asemenea, sunteți de acord ca LeuAuto să poată folosi liber, în interes propriu, aceste informații, idei, concepte, know-how-uri sau tehnici pe care le-ați furnizat prin intermediul Site-ului. LeuAuto nu va avea obligații referitoare la confidențialitatea informațiilor transmise, exceptând situațiile în care legislația în vigoare prevede altfel.
- Nicio declarație publică, promovare, comunicat de presă sau orice altă formă de dezvăluire către terțe părți cu privire la Comandă sau Contract nu va fi efectuată de Cumpărător/Client fără consimțământul prealabil scris al LeuAuto.
- LeuAuto poate colecta și prelucra date cu caracter personal în conformitate cu Politica de Confidențialitate disponibilă pe Site. Prin utilizarea Site-ului și furnizarea de date personale, vă exprimați acordul cu privire la aceste prelucrări, în conformitate cu legislația aplicabilă.
- LeuAuto implementează măsuri tehnice și organizatorice adecvate pentru a proteja datele personale împotriva accesului neautorizat, pierderii sau distrugerii. Cu toate acestea, transmiterea de informații prin internet nu este complet sigură, iar LeuAuto nu poate garanta securitatea absolută a datelor transmise către Site.
10. Comunicări comerciale
- Cumpărătorul/Utilizatorul/Clientul are posibilitatea de a-și modifica în orice moment opțiunea privind acordul acordat Vânzătorului pentru
primirea de Comunicări Comerciale, care includ informații generale și tematice, precum și detalii despre oferte sau promoții, după cum urmează:
a) Prin accesarea link-ului de dezabonare afișat în Comunicările Comerciale primite de la Vânzător;
b) Prin modificarea setărilor din Cont, în secțiunea “Editează profilul”;
c) Prin contactarea directă a Vânzătorului.
- Adăugarea de Bunuri sau Servicii în secțiunile specifice ale Contului poate determina transmiterea de către Vânzător a unor Comunicări Comerciale
relevante:
a) “Coșul meu”: Informări despre modificarea prețului Bunurilor sau Serviciilor adăugate;
b) “Coșul meu”: Recomandări de Bunuri sau Servicii similare cu cele selectate;
c) “Coșul meu”: Notificări privind disponibilitatea în stoc a produselor respective.
d) “Favorite”: Actualizări referitoare la schimbările de preț ale Bunurilor sau Serviciilor marcate ca favorite;
e) “Favorite”: Sugestii pentru produse sau servicii asemănătoare celor din lista de favorite;
f) “Favorite”: Alerte despre disponibilitatea în stoc a articolelor preferate.
- După achiziționarea unui Bun sau Serviciu, Vânzătorul poate trimite Cumpărătorului/Utilizatorului Comunicări Comerciale care includ sugestii de produse sau servicii complementare celor achiziționate, menite să îmbunătățească experiența de utilizare.
- Clientul/Utilizatorul se poate dezabona în orice moment de la Comunicările Comerciale menționate la punctul 10.1, utilizând link-ul de dezabonare inclus în mesajele primite sau contactând direct Vânzătorul.
- Pentru a îmbunătăți oferta de Bunuri și Servicii și experiența de cumpărare, Vânzătorul poate utiliza datele Cumpărătorului/Utilizatorului pentru efectuarea de cercetări de piață și sondaje de opinie. Informațiile obținute nu vor fi utilizate în scopuri publicitare și nu vor fi asociate cu identitatea Cumpărătorului/Utilizatorului. Participarea la astfel de cercetări este voluntară, iar Cumpărătorul/Utilizatorul poate obiecta la utilizarea datelor în aceste scopuri în orice moment, prin accesarea link-ului de dezabonare din mesaj sau contactând direct Vânzătorul.
11. Facturare și Plată
- Prețurile Bunurilor și Serviciilor afișate pe Site includ T.V.A., conform legislației în vigoare.
- Detaliile privind prețul, modalitatea și termenul de plată sunt specificate în fiecare Comandă. Vânzătorul va emite o factură pentru Bunurile și Serviciile livrate, iar Cumpărătorul are obligația de a furniza informațiile necesare emiterii facturii, conform legislației aplicabile.
- Transmiterea facturii aferente Comenzii se va realiza exclusiv în format electronic, prin adăugarea acesteia în Contul Cumpărătorului sau prin e-mail, la adresa menționată în Cont.
- Responsabilitățile Cumpărătorului includ actualizarea datelor din Cont și accesarea informațiilor și documentelor aferente fiecărei Comenzi.
- Avantajele comunicării electronice permit Cumpărătorului să dețină o evidență clară a facturilor emise, cu posibilitatea de a le salva și arhiva conform necesităților personale.
- Prin plasarea unei Comenzi, Cumpărătorul își exprimă acordul de a primi facturile în format electronic, prin adăugarea acestora în Cont sau prin e-mail.
- În cazul indisponibilității facturii în Cont pentru mai mult de 48 de ore, Cumpărătorul este rugat să semnaleze acest aspect la adresa de e-mail: leu.pieseauto@gmail.com
- Securitatea datelor cardului: Informațiile cardului de plată nu sunt accesibile și nici stocate de LeuAuto, ci de procesatorul de plăți integrat în Site, autorizat să presteze servicii de stocare a datelor de card.
- Pentru securitatea tranzacțiilor, în anumite cazuri, Cumpărătorului i se poate solicita reintroducerea parolei Contului sau utilizarea amprentei digitale pe dispozitivele mobile compatibile.
- Recomandări de securitate:
a) Cumpărătorul este sfătuit să nu rămână logat pe Site și să nu seteze opțiunea de logare automată pe dispozitivele mobile;
b) Divulgarea parolei de acces nu este permisă, iar utilizarea unei parole puternice este recomandată;
c) Parola cu un nivel ridicat de securitate trebuie să conțină cel puțin opt caractere, mai multe litere mari, litere mici, cifre și caractere speciale (ex. @, #, $, *, etc.).
12. Livrarea Bunurilor și Serviciilor
- Vânzătorul va efectua livrarea Bunurilor și Serviciilor exclusiv pe teritoriul României.
- Vânzătorul se angajează să asigure ambalarea corespunzătoare a Bunurilor și să transmită toate documentele însoțitoare necesare, conform legislației în vigoare.
- Condițiile detaliate de livrare a Bunurilor și Serviciilor comercializate de LeuAuto sunt disponibile în secțiunea "Transport și Retur" de pe Site.
13. Garanții
- Toate Bunurile comercializate prin intermediul Site-ului de către LeuAuto, cu excepția Bunurilor resigilate, beneficiază de condiții de garanție conforme cu legislația în vigoare și politicile comerciale ale producătorilor/furnizorilor. Aceste Bunuri sunt noi (cu excepția celor resigilate), ambalate în mod original și provin din surse autorizate de fiecare producător.
- În cazul Bunurilor vândute și livrate de LeuAuto, certificatele de garanție sunt emise fie direct de producător, dacă acesta dispune de o rețea națională de service, fie de către un partener de service autorizat.
- Pentru Bunurile din Comandă care beneficiază de garanție în baza certificatelor emise de partenerul de service al LeuAuto, aceste certificate vor fi transmise Cumpărătorului exclusiv în format electronic, fie prin adăugarea lor în Contul Cumpărătorului, fie prin e-mail, la adresa menționată în Cont.
- Pentru o comunicare eficientă a certificatului de garanție aferent Bunului din Comandă, Cumpărătorul are obligația de a-și actualiza periodic datele din Cont și de a accesa informațiile și documentele aferente fiecărei Comenzi disponibile în Cont. Prin această metodă, Cumpărătorul va avea o evidență clară a certificatelor de garanție emise de LeuAuto, pe care le poate salva și arhiva în orice moment, conform preferințelor sale. Dacă aceste informații nu sunt disponibile în Cont timp de 48 de ore, vă rugăm să ne contactați la adresa de e-mail: leu.pieseauto@gmail.com
- Puteți opta să vă prezentați direct la cel mai apropiat centru de service menționat în certificat. Acest centru autorizat de producător va prelua responsabilitatea rezolvării garanției. Lipsa certificatului de garanție al Bunului trebuie semnalată în maxim 48 de ore de la recepția acestuia, la adresa leu.pieseauto@gmail.com. Orice sesizare ulterioară nu va fi luată în considerare.
- În cazul Bunurilor resigilate, perioada de garanție poate diferi față de cea a aceluiași Bun nou, sigilat. Durata exactă a garanției este specificată în certificatul aferent fiecărui Bun resigilat. Condițiile de utilizare, manipulare și transport pentru Bunurile resigilate sunt identice cu cele ale produselor sigilate și beneficiază de aceleași servicii, exceptând situațiile în care se stipulează altfel în pagina produsului.
14. Răspundere
- Prin crearea și utilizarea Contului, Utilizatorul/Cumpărătorul își asumă responsabilitatea pentru menținerea confidențialității datelor de acces (adresă de e-mail și parolă) și pentru gestionarea activităților derulate prin intermediul Contului său. În măsura permisă de legislația în vigoare, Utilizatorul/Cumpărătorul este responsabil pentru toate acțiunile efectuate prin Contul său.
- LeuAuto furnizează, în cadrul Site-ului, servicii specifice unei societăți informaționale, oferind Utilizatorilor/Clienților/Cumpărătorilor instrumente digitale pentru colectarea și afișarea ofertelor de Bunuri și Servicii.
- Vânzătorul nu poate fi considerat responsabil pentru daune de orice natură pe care Cumpărătorul sau terțe părți le pot suferi ca rezultat al îndeplinirii obligațiilor conform Comenzii și pentru daune care rezultă din utilizarea Bunurilor și Serviciilor după livrare, în special pentru pierderea acestora.
- Prin crearea Contului și/sau utilizarea Conținutului și/sau plasarea Comenzilor, Clientul/Utilizatorul/Cumpărătorul acceptă în mod expres și fără echivoc Termenii și Condițiile Site-ului în ultima versiune actualizată, disponibilă la data creării Contului și/sau utilizării Conținutului și/sau plasării Comenzii.
- LeuAuto își rezervă dreptul de a actualiza și modifica periodic prezentul Document pentru a reflecta orice schimbări în funcționarea Site-ului sau în cerințele legale. Documentul actualizat este opozabil Clienților/Utilizatorilor/Cumpărătorilor de la momentul afișării pe Site. În cazul unor astfel de modificări, vom publica pe Site versiunea revizuită a Documentului; de aceea, vă rugăm să verificați periodic conținutul acestuia.
- În conformitate cu prevederile Ordonanței de Urgență nr. 195/2005 privind protecția mediului și Ordonanței de Urgență nr. 5/2015 referitoare la deșeurile de echipamente electrice și electronice, LeuAuto informează clienții cu privire la obligațiile și responsabilitățile legate de gestionarea corectă a DEEE.
- Clienții au următoarele obligații:
a) Colectare Separată: Este interzisă eliminarea DEEE ca deșeuri municipale nesortate. Clienții trebuie să colecteze separat aceste deșeuri pentru a preveni impactul negativ asupra mediului și sănătății umane;
b) Predare la Centre Autorizate: DEEE trebuie predate la centre de colectare autorizate sau prin serviciile publice de colectare;
c) Sistemul "Unul la Unul": La achiziționarea unui produs nou, clienții au dreptul de a preda gratuit un echipament vechi echivalent, care îndeplinește aceleași funcții ca și cel nou.
- Echipamentele electrice și electronice sunt marcate cu simbolul unei pubele cu roți barată cu o cruce, indicând faptul că acestea fac obiectul unei colectări separate și nu trebuie eliminate împreună cu deșeurile menajere.
- DEEE pot conține substanțe periculoase care, dacă nu sunt gestionate corespunzător, pot avea un impact negativ asupra mediului și sănătății umane. Colectarea separată și tratarea adecvată a acestor deșeuri contribuie la prevenirea poluării și la reutilizarea materialelor valoroase.
- Conform legislației în vigoare, nerespectarea obligațiilor privind gestionarea DEEE poate atrage sancțiuni, inclusiv amenzi semnificative. Este responsabilitatea fiecărui client să se conformeze acestor prevederi pentru a proteja mediul înconjurător.
15. Transferul dreptului de proprietate asupra Bunurilor
- Dreptul de proprietate asupra Bunurilor comandate de către Cumpărător se transferă acestuia în momentul efectuării plății integrale și al livrării produselor la adresa specificată în Comandă. Livrarea este considerată finalizată la semnarea de primire a documentului de transport furnizat de curier sau, în cazul livrărilor efectuate de personalul LeuAuto, la semnarea de primire pe factura fiscală.
- Riscul de pierdere sau deteriorare a Bunurilor este transferat către Cumpărător în momentul în care acesta sau o parte terță desemnată de el, alta decât transportatorul, intră în posesia fizică a produselor. Totuși, dacă Cumpărătorul alege un transportator propriu, care nu a fost oferit de LeuAuto, riscul este transferat către Cumpărător în momentul predării produselor către transportator.
- În cazul în care livrarea se realizează prin intermediul unui curier, acesta nu este autorizat de LeuAuto să permită Cumpărătorului deschiderea coletului înainte de semnarea documentului de primire. Orice verificare a conținutului coletului se va efectua după ce Cumpărătorul a acceptat și semnat pentru primirea acestuia.
16. Publicarea de Recenzii
- Utilizatorii/Clienții/Cumpărătorii au oportunitatea de a contribui la îmbunătățirea experienței generale oferite de LeuAuto prin publicarea de recenzii referitoare la bunurile și serviciile disponibile pe site.
- Recenziile pot fi adăugate de către Utilizatori/Cumpărători în secțiunile dedicate de pe pagina fiecărui produs sau serviciu. Acestea pot conține atât aprecieri pozitive, cât și observații negative, axându-se pe caracteristicile și modul de utilizare al produsului sau serviciului respectiv.
- Prin publicarea unei recenzii, utilizatorii și cumpărătorii acordă LeuAuto o licență neexclusivă, perpetuă, irevocabilă, nelimitată teritorial și gratuită, permițându-i să utilizeze, reproducă, modifice, adapteze, publice, traducă, distribuie și afișeze acest conținut.
- La adăugarea unei recenzii, utilizatorii și cumpărătorii se angajează să respecte următoarele reguli:
a) Se recomandă ca recenziile să se concentreze pe caracteristicile și utilizarea produsului sau serviciului, evitând menționarea prețurilor, ofertelor promoționale sau detaliilor legate de procesul de comandă;
b) Recenziile trebuie redactate în limba română. Sunt acceptate și termeni sau expresii de origine străină, larg utilizate în domeniu (ex: "mouse", "notebook");
c) Se impune utilizarea unui limbaj adecvat, respectuos, fără termeni jignitori sau ofensatori la adresa altor utilizatori, a LeuAuto sau a reprezentanților acestora;
d) Utilizatorii trebuie să se asigure că informațiile furnizate sunt corecte, complete și actualizate, respectând legislația în vigoare și drepturile de proprietate intelectuală ale terților;
e) Este interzisă furnizarea sau solicitarea de date personale sensibile sau orice informații care ar putea duce la identificarea personală a altor utilizatori;
f) Recenziile trebuie să se refere strict la produsul sau serviciul evaluat, evitând referințele la alte companii sau site-uri comerciale;
g) Este interzisă utilizarea recenziilor în scopuri publicitare sau de promovare a altor produse sau servicii;
h) Pentru comunicări directe cu LeuAuto, utilizatorii trebuie să utilizeze canalele oficiale de contact, nu secțiunea de recenzii.
- Pentru a ajuta alți utilizatori în procesul de selecție, se recomandă:
a) Descrierea specifică a caracteristicilor produsului sau serviciului și modul în care acestea au îndeplinit așteptările;
b) Abținerea de la menționarea prețurilor, detaliilor personale sau a altor informații confidențiale;
c) Utilizarea unui limbaj clar, politicos și constructiv, care să contribuie la o comunitate online pozitivă și informată.
- LeuAuto își rezervă dreptul de a verifica și, dacă este cazul, de a elimina recenziile care încalcă termenii și condițiile stabilite. Recenziile pot fi moderate automat sau manual, în funcție de situație.
- La publicarea unei recenzii, Utilizatorul/Clientul va atribui și un rating relevant pentru produsul sau serviciul respectiv. Rating-ul acordat influențează scorul general al produsului sau serviciului, afișat pe site. Astfel, un rating mare contribuie la creșterea scorului general, în timp ce un rating mic poate duce la scăderea acestuia.
- LeuAuto permite publicarea a cinci categorii de rating-uri pe paginile produselor și serviciilor:
a) Nu Recomand: Reprezentat grafic printr-un interval de la 0,5 la 2 stele;
b) Slab: Reprezentat grafic printr-un interval de la 2,5 la 4 stele;
c) Acceptabil: Reprezentat grafic printr-un interval de la 4,5 la 6 stele;
d) Bun: Reprezentat grafic printr-un interval de la 6,5 la 8 stele;
e) Excelent: Reprezentat grafic printr-un interval de la 8,5 la 10 stele.
- LeuAuto va calcula un rating mediu pentru fiecare produs sau serviciu, bazat pe evaluările publicate. Acest rating va fi afișat pe pagina respectivă sub forma unei valori numerice.
- LeuAuto va afișa un procentaj al recenziilor pozitive pentru fiecare produs sau serviciu, dacă există cel puțin 10 recenzii și dacă cel puțin 80% dintre
Recenzii sunt pozitive, calculat pe baza următoarelor intervale de rating:
a) 0,5 - 4 stele: Recenzii negative;
b) 4,5 - 6 stele: Recenzii neutre;
c) 6,5 - 10 stele: Recenzii pozitive.
- Utilizatorul/Clientul are libertatea de a alege tipul de rating pe care dorește să-l acorde, în funcție de experiența personală cu Bunul sau Serviciul respectiv.
- Pentru recenziile asociate cu achiziții efectuate prin LeuAuto, se va verifica autenticitatea acestora, asigurându-se că provin de la clienți care au achiziționat efectiv produsul sau serviciul.
17. Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal
- Pentru a accesa și utiliza Site-ul, datele dumneavoastră cu caracter personal vor fi prelucrate de către LeuAuto, în conformitate cu Politica de Confidențialitate disponibilă pe Site. Această politică face parte integrantă din prezentul document și detaliază modul în care colectăm, utilizăm și protejăm informațiile dumneavoastră personale.
- Atunci când interacționați telefonic cu reprezentanții LeuAuto, convorbirile pot fi înregistrate în scopul identificării nevoilor dumneavoastră, analizării calității serviciilor oferite și îmbunătățirii acestora. Veți fi informat înainte de începerea apelului despre intenția de a înregistra conversația. Dacă continuați apelul, vom considera că sunteți de acord cu înregistrarea. În cazul în care nu sunteți de acord cu înregistrarea, vă puteți adresa prin celelalte canale menționate în secțiunea de Contact.
- Conform Regulamentului General privind Protecția Datelor (GDPR), beneficiați de următoarele drepturi în legătură cu datele dumneavoastră personale:
a) Dreptul de acces: Puteți solicita confirmarea dacă prelucrăm datele dumneavoastră personale și puteți solicita o copie a acestora;
b) Dreptul la rectificare: Aveți dreptul de a solicita corectarea sau completarea datelor personale inexacte sau incomplete;
c) Dreptul la ștergere: Puteți solicita ștergerea datelor personale, în anumite condiții prevăzute de lege;
d) Dreptul la restricționarea prelucrării: Puteți solicita limitarea prelucrării datelor personale, în anumite situații;
e) Dreptul la portabilitatea datelor: Aveți dreptul de a primi datele personale într-un format structurat și de a le transmite altui operator, acolo unde este cazul;
f) Dreptul la opoziție: Puteți obiecta la prelucrarea datelor personale în anumite situații, inclusiv în scopuri de marketing direct;
g) Dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automată: Aveți dreptul de a nu fi supus unor decizii automate care produc efecte juridice asupra dumneavoastră.
Pentru a exercita aceste drepturi sau pentru a obține informații suplimentare, vă rugăm să ne contactați prin intermediul canalelor specificate în secțiunea Contact. - LeuAuto se angajează să adopte măsuri tehnice și organizatorice adecvate pentru a proteja datele dumneavoastră personale împotriva accesului neautorizat, pierderii sau distrugerii accidentale. Datele personale vor fi stocate pe o perioadă care nu va depăși durata necesară îndeplinirii scopurilor pentru care au fost colectate, după care vor fi șterse sau distruse, conform legislației aplicabile.
- LeuAuto își rezervă dreptul de a modifica această Politică de Confidențialitate. Orice modificări vor fi publicate pe Site și vor intra în vigoare la data publicării. Vă recomandăm să verificați periodic această secțiune pentru a fi la curent cu eventualele actualizări. Pentru mai multe informații despre modul în care prelucrăm datele dumneavoastră personale, vă invităm să consultați întreaga Politică de Confidențialitate.
19. Forță Majoră
- În cazul în care, în termen de 15 (cincisprezece) zile de la apariția unui eveniment de forță majoră, acesta nu încetează, fiecare parte are dreptul să notifice celeilalte părți încetarea de plin drept a contractului, fără ca vreuna dintre ele să poată pretinde celeilalte daune-interese.
- Niciuna dintre părți nu va fi răspunzătoare pentru neexecutarea obligațiilor contractuale dacă aceasta se datorează unui eveniment de forță majoră. Prin forță majoră se înțelege un eveniment imprevizibil, inevitabil și aflat în afara controlului părților.
20. Controlul Exporturilor și Conformitatea cu Sancțiunile Internaționale
- "Sancțiunile Internaționale" se referă la măsurile restrictive și obligațiile impuse guvernelor, entităților nestatale sau persoanelor fizice și juridice, adoptate de organizații internaționale precum Consiliul de Securitate al ONU, Uniunea Europeană sau prin decizii unilaterale ale statelor, inclusiv România. Aceste sancțiuni au scopul de a menține pacea și securitatea internațională, de a preveni și combate terorismul, de a asigura respectarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale, de a promova democrația și statul de drept, în conformitate cu dreptul internațional și legislația Uniunii Europene.
- "Persoana Sancționată" este definită ca orice persoană care:
a) Este inclusă pe listele persoanelor desemnate în temeiul legislației privind Sancțiunile Internaționale, menținute de autoritățile competente;
b) Este vizată de legislația privind Sancțiunile Internaționale datorită stabilirii sau reședinței într-o țară, stat sau teritoriu supus restricțiilor;
c) Este controlată sau deținută, direct sau indirect, de una sau mai multe persoane sau entități menționate la literele a) și b) de mai sus.
- Prin plasarea unei Comenzi, Cumpărătorul declară și garantează că:
a) Nu este o Persoană Sancționată în conformitate cu legislația privind Sancțiunile Internaționale și nu este asociat sau afiliat cu o Persoană Sancționată;
b) Nu va utiliza Bunurile și Serviciile achiziționate prin intermediul Site-ului LeuAuto în scopuri legate de proliferarea armelor sau rachetelor nucleare, biologice sau chimice, sau pentru susținerea ori participarea în conflicte armate sau războaie militare;
c) Nu va exporta, distribui sau transfera, direct sau indirect, niciun Bun sau Serviciu achiziționat de pe Site către țări, teritorii sau persoane fizice, juridice, organizații sau entități căror export sau acces la produse le este restricționat sau interzis conform legislației privind Sancțiunile Internaționale.
- În cazul în care exportul anumitor produse, tehnologii sau articole comune este supus unor restricții speciale sau embargouri, așa cum sunt enumerate în anexele Regulamentului UE nr. 833/2014 sau impuse prin decizii și rezoluții ale ONU și OFAC (SUA), Cumpărătorul se angajează să respecte legislația aplicabilă și să nu reexporte produsele respective către țările vizate.
- În situațiile în care pentru anumite operațiuni de distribuire sau export ulterior al Bunurilor sau Serviciilor achiziționate de pe Site sunt necesare permise sau licențe specifice, Cumpărătorul are responsabilitatea deplină de a le obține conform cerințelor legale aplicabile.
- Dacă Cumpărătorul descoperă sau are indicii că anumite Bunuri sau Servicii de pe Site sunt supuse Sancțiunilor Internaționale, acesta se obligă să informeze LeuAuto prin intermediul canalelor de contact puse la dispoziție, furnizând toate detaliile relevante.
- LeuAuto își rezervă dreptul de a efectua verificări, de a solicita informații sau clarificări suplimentare și de a suspenda, bloca sau refuza executarea tranzacțiilor
dacă există suspiciuni privind:
a) Calitatea de Persoană Sancționată a Cumpărătorului;
b) Existenta unor Comenzi referitoare la Bunuri sau Servicii supuse, direct sau indirect, Sancțiunilor Internaționale;
c) Implicarea directă sau indirectă a Cumpărătorului în operațiuni de revânzare, transfer sau export în țări supuse restricțiilor, embargourilor sau măsurilor similare impuse de UE sau de alte autorități competente;
d) Implicarea directă sau indirectă a Cumpărătorului în operațiuni de revânzare sau export către Persoane Sancționate.
- În cazul în care LeuAuto are cunoștință despre posibile încălcări ale Termenilor și Condițiilor de către Cumpărător, își rezervă dreptul de a investiga astfel de situații. Dacă, în urma investigației, se constată că au avut loc activități ce încalcă prevederile legale, LeuAuto își rezervă dreptul de a sesiza autoritățile competente și de a coopera cu acestea în vederea soluționării situației.
21. Legea aplicabilă – Jurisdicția. Sesizări și Reclamații. Soluționarea Alternativă a Litigiilor (SAL/SOL)
- Prezentul document este guvernat de legislația română. În eventualitatea apariției unor litigii între Vânzător și Utilizatori/Cumpărători, se va încerca soluționarea acestora pe cale amiabilă. Această secțiune reflectă angajamentul Vânzătorului de a rezolva rapid, eficient și extrajudiciar orice sesizare, reclamație sau litigiu, utilizând toate mecanismele legale disponibile în România.
- În cazul în care soluționarea amiabilă sau alternativă nu este posibilă sau nu se ajunge la un consens mutual, litigiile vor fi soluționate de către instanțele judecătorești competente din județul Ilfov.
- Pentru sesizări sau reclamații referitoare la Bunurile și/sau Serviciile achiziționate, funcționalitățile Site-ului sau conținut ilegal, Utilizatorii/Cumpărătorii sau orice alte persoane interesate pot transmite reclamația prin formularul de contact disponibil pe Site. Completarea tuturor câmpurilor obligatorii este necesară. LeuAuto va informa persoana care a făcut sesizarea sau reclamația cu privire la acceptarea acesteia și, dacă este cazul, cu privire la decizia luată, cu condiția furnizării datelor de contact. Termenul maxim de soluționare este de 30 de zile calendaristice de la data primirii.
- În situația în care Utilizatorii/Cumpărătorii sau alte persoane interesate:
a) nu primesc un răspuns în termen de 30 de zile de la Vânzător;
b) primesc un răspuns după acest termen;
c) sunt nemulțumiți de modul în care a fost gestionată sesizarea/reclamația de către Vânzător;
aceștia pot apela la procedurile alternative de soluționare (SAL/SOL) prezentate mai jos și, ulterior, la instanțele de judecată competente conform art. 21.2 din prezentul document. - Pentru plângeri referitoare la măsurile corective luate de LeuAuto conform prezentului document asupra unui Utilizator/Cumpărător/Client, pe lângă procedurile alternative de soluționare (SAL/SOL) și instanțele de judecată competente, LeuAuto pune la dispoziție un sistem intern de soluționare a plângerilor, accesibil prin formularul de contact disponibil pe Site. Plângerile pot fi făcute în termen de cel mult 6 luni de la comunicarea deciziei privind măsurile corective.
- SAL reprezintă un mecanism alternativ sistemului judiciar, oferind consumatorilor posibilitatea de soluționare a litigiilor potențiale legate de achiziționarea unui Bun și/sau Serviciu. Sesizările sau reclamațiile împotriva comercianților sunt prezentate voluntar de către consumatori și soluționate independent, imparțial, transparent, rapid și echitabil. Accesarea acestei modalități alternative poate fi realizată atât online conform pct. 21.7 de mai jos, cât și prin metodele clasice, pe suport hârtie sau alt suport durabil conform pct. 21.5 de mai sus.
- Având în vedere dispozițiile Regulamentului (UE) nr. 524/2013 privind soluționarea online a litigiilor în materie de consum, Utilizatorul/Cumpărătorul are posibilitatea de a opta pentru soluționarea pe cale extrajudiciară a eventualelor litigii și prin utilizarea platformei europene de soluționare online a litigiilor (platforma SOL), instrument digital creat de Comisia Europeană pentru a facilita soluționarea independentă, imparțială, transparentă, eficace, rapidă și echitabilă a litigiilor care privesc obligațiile contractuale rezultate din contractele de vânzare sau de prestare de servicii online dintre un consumator cu reședința în Uniunea Europeană și un comerciant stabilit în Uniunea Europeană. Platforma SOL este accesibilă la adresa: ec.europa.eu.
- SAL și SOL nu reprezintă două mecanisme diferite pentru soluționarea eventualelor sesizări/reclamații. Cumpărătorul înțelege că soluționarea alternativă a litigiilor și soluționarea online a litigiilor constituie un singur mecanism, având același scop, obiect și finalitate. Distincția dintre SAL și SOL constă în modalitatea de accesare: în cazul SAL, forma de adresare este una clasică, în scris (pe email, pe cale poștală), în timp ce în cazul SOL, consumatorul optează pentru completarea unui formular existent pe o platformă digitală, exclusiv online.
22. Limitări privind Conținutul și Serviciile Digitale
- Prin accesarea Site-ului în orice mod și/sau prin crearea unui Cont, Utilizatorul/Clientul/Cumpărătorul acceptă prezentul Document, respectiv Termenii și Condițiile, care constituie cadrul contractual încheiat între LeuAuto și aceștia, reglementând condițiile și modalitățile de utilizare a Site-ului.
- LeuAuto își rezervă dreptul de a efectua modificări ale Site-ului, având la bază:
a) Respectarea cerințelor legale: Modificările pot include solicitarea unor documente suplimentare, ajustarea procedurilor de autentificare sau orice alte schimbări necesare pentru conformitatea cu legislația privind protecția datelor cu caracter personal, protecția consumatorilor, combaterea activităților infracționale și eliminarea conținutului neconform;
b) Îmbunătățirea interfeței Site-ului: Actualizarea elementelor de design, inclusiv a mărcilor comerciale sau a altor aspecte estetice;
c) Adăugarea de caracteristici și funcționalități: Adaptarea serviciilor sau conținutului pentru o interoperabilitate sporită cu alte servicii și medii digitale oferite de LeuAuto sau partenerii săi;
d) Modificarea algoritmilor: Pentru a oferi conținut mai relevant și a crește nivelul de implicare al Utilizatorului/Clientului/Cumpărătorului cu conținutul;
e) Identificarea și eliminarea conținutului neconform: Detectarea și eliminarea materialelor încărcate de utilizatori care încalcă drepturile de proprietate intelectuală, prevederile prezentului Document sau legislația în vigoare;
f) Actualizarea specificațiilor tehnice ale Site-ului: Pentru motive de securitate, cum ar fi prevenirea sau eliminarea spyware-ului, malware-ului sau combaterea utilizării neautorizate a platformei;
g) Gestionarea spațiului publicitar: Crearea, modificarea sau reducerea spațiului destinat publicității, în conformitate cu politica comercială a LeuAuto;
h) Limitarea răspunderii față de terți: Implementarea de măsuri pentru a reduce responsabilitatea Site-ului în relația cu terții.
- Prin intermediul Site-ului, LeuAuto pune la dispoziția Utilizatorilor/Clientilor/Cumpărătorilor conținut și servicii digitale, având ca scop principal facilitarea încheierii Contractului cu Vânzătorul. Natura, scopul și caracteristica principală a Site-ului constau în permiterea identificării de către Utilizator/Client/Cumpărător a unui Bun și/sau Serviciu, adăugarea acestuia în coșul de cumpărături și plasarea Comenzii.
- LeuAuto implementează periodic actualizări ale interfeței, sistemului și securității pentru a menține conformitatea Platformei și a îmbunătăți experiența Utilizatorilor/Clientilor/Cumpărătorilor. În cazul magazinului online găzduit la adresa web leuauto.ro și subdomeniile acestuia, actualizările vor fi operate automat.
- În situația în care conținutul și serviciile digitale furnizate prin intermediul Site-ului nu sunt conforme din cauza mediului digital al Utilizatorilor/Clientilor/Cumpărătorilor, aceștia au obligația de a coopera, în măsura mijloacelor tehnice disponibile, pentru identificarea și remedierea eventualelor incompatibilități legate de specificațiile tehnice.
- În calitate de client al LeuAuto, ai la dispoziție un formular de contact prin care poți semnala conținut ilegal, în conformitate cu Regulamentul privind serviciile digitale
(Digital Services Act - DSA). Acest regulament vizează conținutul, produsele, serviciile și activitățile ilegale, incluzând, dar fără a se limita la:
a) Produse nesigure și/sau ilegale;
b) Înșelăciuni sau fraude;
c) Încălcări ale proprietății intelectuale;
d) Încălcări ale protecției datelor și confidențialității;
e) Probleme legate de serviciile platformei.
- Pentru a armoniza cadrul legislativ digital și a crea un spațiu online mai sigur, Uniunea Europeană a adoptat Regulamentul (UE) 2022/2065 al Parlamentului European și al Consiliului din 19 octombrie 2022 privind piața unică pentru serviciile digitale, modificând Directiva 2000/31/CE. Acest regulament a intrat în vigoare la 25 august 2023 și se aplică în toate statele membre începând cu 17 februarie 2024.
- În România, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a fost desemnată coordonator al serviciilor digitale, având responsabilitatea supravegherii și asigurării respectării DSA de către furnizorii de servicii intermediare.
- Printre principalele modificări introduse de DSA cu impact asupra activității LeuAuto se numără:
a) Stabilirea unor puncte unice de contact pentru raportarea conținutului ilegal;
b) Implementarea unui sistem intern de soluționare a plângerilor;
c) Obligații de transparență în moderarea conținutului;
d) Introducerea notificatorilor de încredere și a unor fluxuri accelerate pentru aceștia.
- Conform DSA, conținutul ilegal include informații, produse, servicii și activități ilegale, cum ar fi:
a) Produse nesigure și/sau ilegale: lipsa informațiilor obligatorii despre comercianți, bunuri și servicii reglementate fără licențe/autorizații, jucării sau alte produse periculoase, bunuri neconforme sau fără marcaj CE;
b) Înșelăciuni sau fraude: conturi sau listări false, imitarea sau deturnarea de conturi, phishing, scheme piramidale;
c) Încălcări ale proprietății intelectuale: încălcarea drepturilor de autor, designului, indicațiilor geografice, brevetelor, secretului comercial, mărcilor comerciale;
d) Încălcări ale protecției datelor și confidențialității: prelucrarea datelor fără temei legal, încălcarea dreptului de a fi uitat, falsificarea datelor, nerespectarea protecției datelor biometrice;
e) Probleme legate de serviciile platformei: oferirea de bunuri/servicii interzise conform Termenilor și Condițiilor sau legislației în vigoare, informații eronate despre recenzii sau sisteme de recomandare.
- Orice persoană fizică sau juridică, inclusiv autorități și titulari de drepturi de proprietate intelectuală, poate raporta conținut ilegal pe platforma LeuAuto. Sesizarea trebuie să
includă:
a) O explicație justificată a motivelor pentru care informațiile respective sunt considerate ilegale;
b) Localizarea exactă a conținutului (de exemplu, URL-ul);
c) Numele și adresa de e-mail ale persoanei sau entității care transmite notificarea;
d) O declarație pe proprie răspundere privind exactitatea și completitudinea informațiilor furnizate.
- Pentru a semnala conținut ilegal, utilizează formularul de contact disponibil pe site-ul LeuAuto, selectând motivul "Sesizări privind conținut ilegal".
- Conform DSA, LeuAuto oferă un sistem intern de soluționare a plângerilor pentru cei care au transmis notificări privind conținut ilegal. Acest sistem permite depunerea gratuită a plângerilor pe cale electronică, în termen de șase luni de la decizia inițială. Contestațiile vor fi analizate în mod diligent și obiectiv, iar în cazul în care se constată că decizia inițială a fost nefondată, aceasta va fi anulată fără întârzieri nejustificate.
- LeuAuto va publica periodic rapoarte de transparență privind implementarea și respectarea DSA pe platforma sa.